Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Uzmanı Kimdir?

Dış ticaret, bir ülkenin diğer ülkelerle yaptığı mal ve hizmet alım-satımını ifade eder. Uluslararası pazarlama ise, bir ülkenin ürünlerini ve hizmetlerini diğer ülkelerdeki pazarlara sunma ve satma sürecini ifade eder.

Dış ticaret ve uluslararası pazarlama arasındaki fark, dış ticaretin mal ve hizmet alım-satımını ifade etmesi iken, uluslararası pazarlama, ürün ve hizmetlerin tanıtılması, pazarlanması ve satılmasını içerir.

Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Uzmanı Kimdir?

Dış ticaret ve uluslararası pazarlama uzmanı, bir ülkenin ürün ve hizmetlerini diğer ülkelerde pazarlama, tanıtma, satma ve satış sürecini yöneten bir profesyoneldir. Bu uzmanlar, ülkeler arasındaki ticaret yasalarını, adetlerini ve ekonomik koşulları yerinde analiz ederek, ürün ve hizmetlerin satışını optimize ederler. Aynı zamanda, dış ticaret yapmak isteyen firmalar için pazarlama stratejileri geliştirirler ve bu stratejilerin uygulanmasını yönetirler.

Dış Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

Dış Ticaret Uzmanının ürünlerin ithalat ve ihracat süreçlerinin sağlıklı bir biçimde sürdürülmesini sağlamakla beraber birçok sorumluluğu vardır. Bunlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

Uluslararası hukuk, gümrük ve iktisat vb. alanları iyi bilmek hem ofiste hem de sahada aktif bir şekilde çalışabilmek, dış ticaret ve uluslararası pazarlama ile alakalı güncel gelişmeleri takip etmek ve sürekli kendini yenilemek, stresli zamanlarını yönetebilmek, çalıştığı firma için yeni Pazar fırsatları aramak, firmanın ürünlerinin en iyi şekilde pazarlanması için çalışmalar yürütmek.

Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Uzmanında Olması Gereken Özellikler Nelerdir?

Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Uzmanı birçok özelliklere sahip olmak önemlidir. Bunlar arasında:

  1. Ekonomi ve ticaret bilgisi: Dış ticaret uzmanı, ülkeler arasındaki ticaret işlemleri ve ekonomik koşulları yerinde analiz edebilmelidir.
  2. Hukuk bilgisi: Dış ticaret yasalarını ve mevzuatlarını iyi bilmeli ve uygulayabilmelidir.
  3. Pazarlama bilgisi: Ürün ve hizmetlerin yurtdışı pazarlara sunulması için pazarlama stratejileri geliştirebilmelidir.
  4. İletişim becerileri: Yurtdışı müşteriler ve tedarikçilerle iletişim kurabilmeli ve problemleri çözebilmelidir.
  5. Liderlik ve yönetim becerileri: Dış ticaret ekibinin yönetimini ve yönlendirmesini yapabilmelidir.
  6. Yabancı dil becerileri: Başarılı bir dış ticaret uzmanı, yurtdışı müşteriler ve tedarikçilerle iletişim kurmak için en az bir yabancı dil bilmelidir.
  7. Uyarlanabilirlik: Uluslararası ticaret ve pazar koşulları sürekli değişmektedir, dolayısıyla bir ihracat profesyoneli bu değişikliklere uyum sağlayabilmeli ve stratejilerini buna göre ayarlayabilmelidir.
  8. Ağ kurma ve müzakere becerileri: Denizaşırı alıcılar ve tedarikçilerle ilişkiler kurma ve sürdürme yeteneği ile etkili bir şekilde müzakere etme yeteneği, uluslararası ticarette başarı için önemlidir.

Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Eğitimini Kimler Almalıdır?

Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Eğitimlerine alanında kariyer yapmak isteyenler veya şirketini uluslararası pazara açmayı talep eden herkes katılabilir. Bu kapsamda ilgili üniversitenin bölümleri okunabileceği gibi NOVARGE Dış Ticaret ve Uluslararası Pazarlama Eğitimlerine de katılabilirsiniz.

Bu eğitim programında öğrenciler, uluslararası pazarlama stratejileri, dış ticaret yasaları, ürün ve hizmet tanıtımı, pazarlama araştırması, ülkeler arasındaki ticaret işlemleri, ürün ve hizmetlerin yurtdışı pazarlara sunulması gibi konuları öğrenir.

 

27 Ocak 2023

Popüler Bloglar

Başarının Kesin Sırrı: Heyecanı Önleme Yöntemleri

Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı ve Dönemleri

Zekâ Geliştirici Besinler

Çalışmanın Dayanağı: Zekâyı Geliştirme Yöntemleri

MEB Onaylı Sertifikalar Yurt Dışında Geçerli mi?